شوراي اسلامي شهر يزد موضوع كمبود سيمان و مسائل امنيتي شهر را مورد بررسي قرار داد .
---------------------
    در دويست و سي و دومين جلسه اين شورا كه با حضور مهندس نبوي زاده معاونت عمراني استانداري،‌ فلاح فرماندار يزد، مهندس سالاري مديركل دفترفني استانداري، المدرسي رئيس سازمان بازرگاني، سرهنگ طاهري معاونت فرماندهي انتظامي استان و مهندس شايق شهردار يزد تشكيل گرديد موضوع كمبود سيمان و تعطيل شدن برخي از پروژه هاي دولتي و مسائل مربوط به امنيت شهروندان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
     براساس اين گزارش دراين جلسه اعضاي شورا مراتب نگراني و گلايه شهروندان درخصوص كمبود سيمان كه به يك بحران تبديل شده و مسائل اقتصادي و اجتماعي كه به دنبال آن به وجود آمده را اظهار داشتند و تقاضا نمودند كه همه با همفكري هم چاره انديشي كنند .
    اين گزارش حاكي است مهندس نبوي زاده معاونت عمراني استانداري اظهارداشت در سالهاي گذشته بانظارت جدي بازرگاني مشكلي درخصوص سيمان نداشتيم وكارخانه ها موظف بودند سيمان را براساس طرح جامعي كه دراين مورد تهيه شده بود به استانها بدهند كه در سال جديد با مصوبه هيأت دولت براساس طرح جديد سيمان از سبد حمايت دولت خارج شد و تقريباً اين موضوع از اختيارات سازمان بازرگاني خارج شد و به وزارت صنايع واگذارشد ولي با تصميم استاندارمحترم قرار شد كه در استان بصورت سيستم قبلي عمل شود و درحال حاضر هم نامه اي به معاون اول رياست جمهوري
1
نوشته شده تا 6 هزارتن سهميه اين استان كه داده نشده تحويل شود. وي اظهارداشت استانداري و سازمان بازرگاني در حال پيگيري هستند تا از كارخانه ها حواله هاي سيمان را بصورت كامل وصول نمايند.
    دراين جلسه مهندس سالاري مديركل دفتر فني استانداري نيز اظهارداشت براي اينكه پروژه هاي عمراني با مشكل روبرو نشوند برنامه اي تنظيم شده است تا كارفرمايان، پيمانكاران پروژه هاي عمراني خود را معرفي نمايند تا حواله سيمان به آنها تحويل داده شودو سيمان را از كارخانه ها تحويل گيرند.
    اين گزارش حاكي است پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد براي حل مسأله بصورت ريشه اي از طريق مقامات استان به دولت پيشنهاد شود براساس طرح سالهاي گذشته عمل شود و طرح جامع توزيع سيمان به اجرا در آيد و نظارت بر توزيع نيز به سازمان بازرگاني واگذار شود و يا اينكه طرح جديد دولت به صورت كامل اجرا شود.
  
 

 

 
 

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا